uusi tietokone joka siis pari viikkoa sitten tuli ei sitten toiminutkaan. Olen soittanut asiasta toimittajalle pari kertaa ja eilen kuljetusfirma haki sen pois. Itse olin imettämässä yläkerrassa enkä jaksanut klenkata alas vaan siippa hoiti homman, olin pakannut masinan valmiiksi laatikkoonsa. No aamulla kun tulin alakertaan huomasin että uusi kone nököttikin lattialla, en ollut illalla käsittänyt että saimme haetun tilalle myös uuden. No iltapäivällä aloin asennustoimeen ja tulos: sama vika kuin viimeksi. Nyt alkoi jo tuntua että vika on todennäköisesti asentajassa eikä koneessa, olin jo kyllä hieman epäillyt sitä aikaisemminkin. Jotenkin sitten yhtäkkiä sain jonkun ahaa elämyksen ja ymmärsin mihin reikään näytön johto liitetään, se ei sopinut siihen suoraan mutta laatikostapa löytyi sellainen liitoskappale. Olin tunkenut sen toiseen koneen takana olevaan reikään johon se sopi suoraan mutta joka kylläkin oli peitetty muoviläpyskällä. Tekniikan naisena ruuvsin tietysti muoläpykän irti ja tungin siis johdon sen takana olevan reikään, ihmettelin vielä että ompas hyvin peitty... aina ei kannttaisi olla niin näppärä. Harmittaa vain että pakkasin koneen ja näytön välijohdon samaan laatikkoon palautuskoneen kanssa. Toisaalta en taas pakannut näppäimistöä ja hiirtä koska luulin saman koneen tulevan takaisin joten niitä on nyt kaksin kappalein, saa nähdä karhutaanko ne takaisin. Parhaassa tapauksessa saamme vielä toisen koneenkin, olen nimittäin soittanut sinne kaksi kertaa ja epäilen että joku on sählännyt siellä. Kone on siis nopea niin että viitsii jopa surffailla laajemminkin, entisellä ei aina jaksanut, riippui millä tuulella se sattui olemaan.   

Äiti soitti, olivat jo Ylitorniolla tulossa. Aikoivat kyllä kylästellä matkalla joten todennäköisesti eivät ole niin aikaisin täällä. Naperolla päiväkotipäivä huomenna joten ehdin ehkä tekemää täällä jotain ennen kuin tulevat. Anopista ei ole kuulunut mitään, onkohan tyyntä myrskyn edellä?